باغ امام صادق علیه السلام

کت و شلوار

کت شلوار

کت وشلوار

---------------- ----------------
کت و شلوار و پیراهن
کت و شلوار و پیراهن مارک مارکدار مدل سال
نگارش در تاريخ یک شنبه 26 ارديبهشت 1395برچسب:, توسط رامش

باغ امام صادق علیه السلام

باغ امام صادق علیه السلام یکی دیگر از مکان های زیارتی کربلا میباشد که فقط برخی از کسانی که به زیارت عتبات عالیات مشرف می شوند به زیارت این مکان می روند.

باغ امام صادق علیه السلام کجاست ؟

کسانی که به زیارت امام حسین علیه السلام نائل شده اند می دانند که در کنار مقام صاحب الزمان عجل الله الشریف در انتهای خیابان سدره المنتهی کربلا ، پلی روی نهر حسینیه بنا شده است که از طریق این پل وارد بازاری می شوید که بعد از طی مسافتی حدودا ۳۰ متری یکی از نقاط زیارتی کربلا واقع شده است که به باغ امام صادق (ع) مشهور است.

علت نام گذاری باغ امام صادق (ع)

علت نام گذاری این مکان به نام باغ امام صادق (ع) به این دلیل است که گفته شده است : در یکی از سفرهایی که امام جعفر صادق علیه السلام به منظور زیارت جدشان امام حسین علیه السلام به کربلا آمده بودند . به طور ناشناس مهمان صاحب این باغ می شوند اما صاحب باغ امام جعفر صادق (ع) را می شناسند و به میمنت حضور ایشان باغ پر از درختان خرما را به حضرت هدیه می کنند.

نقل شده است که امام صادق (ع) هر زمانی که به زیارت کربلا و جد مبارکشان به عتبات عالیات مشرف می شدند در این باغ اقامت می کردند و بعد از اینکه در آب فرات غسل انجام می دادند به زیارت امام حسین علیه السلام عازم می شدند.

صدام لعنت الله علیه در سال ۱۹۹۱ میلادی این باغ منسوب به امام صادق علیه السلام را به طور کامل تخریب نمود تا اثری از آن بجا نماند اما بعد از دوران سختی که در زمان صدام بر شیعیان گذشت این مکان دوباره رو به آبادانی گذاشته و در همان مکان باغ ، ساختمانی ساخته شده است که تبدیل به زیارتگاه و نقطه مقدسی برای دوستداران اهل بیت (ع) شده است.

سندیت باغ امام صادق (ع)

به تمام عزیزانی که با یکی از انواع تور کربلا هوایی و زمینی ما به کربلا مشرف می شوند و همچنین سایر عزیزان هموطن زائر کربلا باید به عرض رساند که سندیت باغ امام صادق علیه السلام که به عنوان یکی از مکان زیارتی کربلا مشهور شده است مشکوک است و نمی توان به طور قطع آنرا از نقاط زیارتی معتبر کربلا دانست .

توصیه به زوار کربلا

با توجه به اینکه سندیت این مکان زیارتی کربلا قابل اعتماد نیست به همه عزیزان زائر توصیه می شود که قدر وقت و فرصت زیارت امام حسین علیه السلام را با سایر شاید و بایدهای غیر معتبر از دست ندهند.

اگر به دیدن باغ امام صادق (ع) رفتید اگر در برگشت می خواهید به زیارت حرم مطهر امام حسین علیه السلام و یا زیارت حرم مطهر حضرت عباس سلام الله علیه بروید سعی کنید از بازاری که در مسیر پیش رو دارید خرید انجام ندهید چرا که باید تا هتل بروید و وسایلتان را بگذارید و دوباره بگردید که باعث اتلاف وقت و انرژی شما می شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوند هاي روزانه

اسلایدر

---------------------- ----------------------